Det har vært arrangert 2 bydelsvandringer med svært god deltaking. Den første startet på "Lille Ledaal", og gikk forbi gårdene til Ledaal og Gramstad og avsluttet med kaffe på Veden< og orientering om gravhaugen, som nå ikke er synlig.
Den andre vandringen startet ved Reinskau, og vi gikk Myrveien, fram til gården hvor Knutsen hadde hønseri. Vi avsluttet med kaffe på "Lierdal" det nedlagte bruket til Magnus Haga og orientering om den påbegynte restaurering.

Registrering av næringslivet på Tasta.
En gruppe med Johan Gramstad som leder har nå en oversikt over ca. 125 næringsvirksomheter (fram til ca. 1965 ) på Tasta, og samler nå konkrete opplysninger om de enkelte foretak. Dette arbeidet er i stor grad avhengig av informasjon fra medlemmene i laget. Resultatene av registreringen blir etter hvert å finne på lagets hjemmesider.

Fotogruppen under ledelse av Kåre Haga har konsentrert seg om å supplere næringsregistreringen med bilder.

Stadnavngruppen, med Bjarne Aspelund som leder har konsentrert seg om navn i den sørlige delen av Tasta

Arne Finnestad er redaktør for lagets hjemmesider. ( www.tastahistorielag.no. )
Her finner en b1.a. møtereferater, næringslivsregisteret, fotografier fra Tasta, stedsnavn og aktuelle linker for lokalhistorie og slektsgransking.

Sidene har i høst hatt relativt stort besøk, ca. 1500 har "vært innom" og lest ca. 7.500 sider. 71% er norske. I desember var det 132 ulike pc-brukere.

Margit Høie Randeberg, Kåre Haga og Johan Gramstad representerte laget på RHÆ's årsmøte på Sandnes.

Kjell Bols har vært styremedlem i RHÆ.

Laget fikk i høst kr. 10.000.- fra Borghammers Legat. Dette beløpet vil bli øremerket til et lokalhistorisk prosjekt av varig verdi for bydelen.

Mediemstallet pr. 31/12 2004 var 113, 93 hoved- og 20 husstandsmedlemmer.

Styret vil takke a1l7medlemmene for aktiv oppslutning om møter og aktiviteter i 2004

Til side 6.